❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

تجمل گرایی چرا؟؟!!

«بسم الله»

ابتدا میخوام تجمل رو از دیدگاه خودم تعریف کنم، به نظر حقیر سروپا تقصیر تجمل، به معنی تغییر در رفتار های اقتصادی هستش و توجه نکردن به اینکه اولویت ها در زندگی چیست؟!

تجمل که جامعه ما سخت گرفتارشه گریبان بسیاری رو گرفته و موجب شده تا خیلی از نارضایتی ها پیش بیاد؛

ابتدا میخوام بگم که تجمل گرایی در ایران بسیار هست؛ در جامعه ما معیار فقر تغییر خیلی تغییر کرده!! برای مثال میگم تو حدودهای دهه 60 و 50 معیار فقر نداشتن یه لقمه نون تو سفره بود اما؟! حالا معیار 180 درجه عوض شده برای مثال الان کسی که کامپیوتر نداره فقیره!! البته هیچ کسی مانع شانیات نمیشه و باید میان آدمی که زحمت کشیده و کسی که کمتر زحمت کشیده فرقی باشه ولی این درست نیست که ما بریم تلوزیون 3D بخریم و یخچال یخ ساز سایبای ساید بعدش تو فکر نون شبمون باشیم!!

بیاید کمی برای خودمون اولویت سازی کنیم و خودمونو اذیت نکنیم!! البته همه اینا قبول که ثبات در نظام اقتصادی ما کمه ولی من مطمئن هستم باید کل جامعه رویکردش به اقتصاد تغییر کنه و دولت هم باید به سرعت کنترل اقتصاد رو بدست بگیره!!

در ضمن ما کشور جهان سومی هستیم و نمیتونیم به جهان اول نگاه کنیم و الگو بگیریم هدف اونه ولی بقول  معروف پله به پله(استپ به استپ) و باید دقت کنیم اقتصاد ما با کشور های جهان اولی برابری نمیکنه!!

و اگر یه جامعه، مثل جامعه ما دچار تجمل گرایی بشه ولی ندونه فکر میکنه خودش نیازمنده و اصلا به فقیرا دیگه کمک نمیشه خلاصه باید فاتحه کمک به فقرا رو خوند!! و اصولا این مشکل باعث کند شدن پیشرفت و شکوفایی کشور میشه!!

البته اگر اشتباهی در گفتار من میبینید بگید تا من روش فکر کنم و منم مثل دیگران انسان هستم و ممکن الخطا؛

درضمن اگر نظر بذارین بهتر میشه درد جامعه رو شنید و بررسی کرد!!

به امید اقتصادی پیروز با مردمی ایده آل گرا


والسلام


بر چسب ها:

اقتصاد ایران.نقش مردم در اقتصاد.نقش مردم در اقتصاد کشور.نقش مردم در اقتصاد ایران.تجمل گرایی.تجمل گرایی چرا؟؟.درد اجتماع.درد نظام اقتصادی ایران.تجمل در زندگی.تجمل در زندگی ایرانی ها.نظام بی ثبات اقتصادی در ایران.تجمل در ایران.زندگی تجملاتی.زندگی تجملاتی چرا؟.گروه مرصاد. گروه رزمی فرهنگی مرصاد.

نظرات 8 + ارسال نظر
سالار چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:51 http://www.amirekabir.blogsky.com

سلام پسر.خوبی؟خوب حاجی برگشته دیگه.اومده با مطالب داغش یک کاری کنه که وبلاگ جدیدش رو بفرسته فضا.(مسدود بشه).

پسر حرف منطقی زدی پایه تم ولی ما باید اینو قبول کنیم که انساس دنبال رفاهه و باید همیشه به دنبال رفاهش باشه البته نسبت به شرایط اقتصادیش.(آدم لقمه رو اندازه گلوش میگیره ).

گفتی دولت اقتصادو دست بگیره؟.امان از اقتصاد دولتی که کمر مردمو شکست.

آدرس وبلاگ جدیدو برات پیغام خصوصی میکنم.

موفق باشی

سلام داداش گرامی
حالا فعلا نرو فض!!ا ان شاء الله هدفت فضا(مسدود) رفتن نباشه!! هدفت آزادی خواه شدن و آزادگی باشه ان شاء الله.
انسان دنبال رفاهه صحیح حقیر هم بخاطر این مساله شانیات رو گذاشتم مرکز پستم!!
درسته مشکلات اقتصادی بسیار شده مرغ تا 7200 هم رفت اما انسان به امید زندست!!
چشم حتما میام
شماهم موفق باشی
یاحق،یاعلی

سالار چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:20

سلام محد جان

منظور من از " بفرسته فضا ( مسدود کنه ) " شوخی بود.منظورم این بود که حرفام به مزاج اون بالایی ها خوش نمیاد.والا که دیوانه نیستم که در وبلاگ خودمو ببندم که

در ضمن تیکه ات نازنین بود.خوشم اومد.

محمد داداش،توی پست سلام یک نظر دادی که منو به چالش کشیدی.جوابت رو کامل میدم،لطفا به بخش نظرات وبلاگم مراجعه کن.

موفق باشی.

سلام
خب داداش باشه شوخی!!
کدوم تیکه!! ما کلا دارای تیکه هستیم!!
دمم گرم اگه به چالش کشیدم
نظر رو که پاک کردی؟! آزادی خواهی میکنم!!
شوخی بود داداش
ان شاء الله به هدف برسیم که خدمت به امام زمانه
والسلام

سالار پنج‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:52 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام.

ای سو استفاده گر.من رمز عبورمو فراموش کردم تو هم سو استفاده میکنی از فضا.

اون نظری که اول از همه داده بودی که چیز خاصی نبود،پیام شخصی به من بود.بابا گفتیم آزادی،نگفتیم که هیچ کس " حریم شخصی " نداره که.دیگه پیام های شخصی هم جز آزادی به حساب نمیاد که.

پسر،خیلی نگرانم،رمز عبور وبلاگ چدیده رو فراموش کردم،برای ریست کردنش نیاز به نام کاربری داره،نام کاربری رو هم فراموش کردم.به بخش پشتیبانی ایمیل زدم گفتم قضیه اینه ولی برای تغییر رمز به همین آدرس ایمیلی که دارید میخونید باید ایمیل بفرستید.چک کنید در صورت صحت حرفم رمزو ریست کنید.حالا خدا کنه ناز و نوز نکنن.

راستی کپی رایتو رعایت نکردیا.حواسم جمعه

موفق باشی

نوع پیغام: شخصی
سلام
من سو استفاده گرم نه من فقط به حقوقم آشنا هستم
منم تو اون بحثی که داشتیم میخواستم همینو بگم که یه ساعت بحث کردیم، آزادی به شرطها و شروطها
اوا گمش کردی عجب حافظت ضعیف شده اینقدر رو فلاسفه فکر نکن، حافظت برگرده
آخ ببخش یادم رفت، میخوام این سری هم یادم بره نه شوخی کردم یادم نمیره ولی تضمین 100% کپی پیست نکردم فقط یادداشت برداری بود!!
یاحق یاعلی

سالار شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:26 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام.خوبی عزیز؟

پس به حقوقت آشنایی.

والا عزیز دل،من توی همون بحثی که با هم داشتیم هم گفتیم،که آزادی در حدود " قانون " هست.حتی در کشور آمریکا که آزاد ترین کشور هست،مردمش در حدود قانون آزاد هستن و مثلا آزاد نیستن که کسی رو بکشنن یا با افراد زیر 18 سال رابطه جنسی داشته باشن.حالا اینجا بحث پیش میاد که خوب در ایران هم حدود قانونی داریم دیگه،بله حدود قانونی داریم ولی فرق حدود قانونی آمریکا این هست که هر وقت مردم اراده کنن میتونن قانون رو عوض کنن،اینجا اگر مجلسی های سال 83 بخوان قانون مطبوعات رو تغییر بدن رهبر مانع میشه.(همون طور که در همون بحثی که داشتیم بهت یاد آور شدم).کلا اینجا بحث لیبرالی پیش میاد،این که شما آزاد باشی قوانین رو تغییر بدی،اما تا وقتی قانون تغییر پیدا نکرده شما موظفی بهش پایبند باشی.حالا یک توضیحی راجع به لیبرال سکولاریسم دموکرات توی یک پست جداگانه میدم که قشنگ رفع ابهام بشه.


خوب پس یادداشت برداری کردی؟وقتی از همه ی مطالبت یاد داشت برداری کردم حساب کار دستت میاد. . شوخی کردی.شما راحت باش.

موفق باشی

سلام خوبم شکر خدا، ان شاء الله که تو هم خوب باشی!!
حدود قانون درست!!
مورد قبول!!
در مورد مجلس که گفتی لطف کنی یه منبعی یه لینکی چیزی بذار!!
یه سوال شما میدونی طریقه آزادی سیاسی تو آمریکا چی هستش؟!
احزابی هستن، حزب ها معرفی میشن، یکی رو انتخاب میکنن، به عنوان نماینده حزب میفرستن(چیزی به عنوان نماینده مستقل نیست و تعطیله)
البته اگه اشتباه میکنم بفرمایین!!!
خب گفتم که کپی پیست نبود چون اون مطلبت قدیمی بود و پیداش نکردم به خاطر همون یادداشت برداری کردم
شما آزادی کل مطالب ما رو بذار!!(بذاری پوست کلت رو میکنم) شوخی بود آزادی بذار اگه میخوای!!
شما هم موفق باشین

سالار شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 18:11 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام محمد جان.خسته نباشی.

جواب نظری که در وبلاگم داده بودی رو دادم،به لینک زیر مراجعه کن:

http://1azadikhah.mihanblog.com/post/comment/5

اما راجع به ممانعت رهبری یک لینک قرار میدم:

http://mohammadrezaalihoseini.persianblog.ir/page/4

اما اصل داستان که چی شد و به کجا ها کشید که اون طوری شد:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%B4%D8%B4%D9%85_%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3_%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

2_ ببین محمد جان،حرف شما راجع به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درست هست اما کامل نیست:

آمریکا دو حزب اصلی و بزرگ به اسم " دموکرات " و " جمهوری خواه " داره که نمادشون الاغ و فیل هست.اما فقط همین دو حزب رو نداره.مثلا آمریکایی که سرمایه دار هست،حزب کمونیست رو در خودش پذیرفته که اصلا در ایران حتی قابل بیان شدن و قابلیت طرح نداره که اجازه بخوایم حزب کمونیست داشته باشیم.سند اثبات حزب کمونیست در آمریکا:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B2%D8%A8_%DA%A9%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D9%87_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7

لینک حزب سوسیالیست آمریکا:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B2%D8%A8_%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7

البته فکر کنم کفایت کنه .مثلا آمریکا در احزاب مستقلش 42 ملیون عضو داره.منتهی چون این دو حزب همیشه کاراتر و بهتر جواب داده و مجلس سنا و ریاست جمهوری دستش هست خوب مسلما قدرت بیشتری داره که متاسفانه بد هست.اما اگر مردم مایل باشن میتونن مثلا از حزب کمونیست ، رییس جمهورو انتخاب کنند.این هم از مساله ی احزاب در آمریکا.

راستی اون نظری که دادی و آیدی خودت رو برام فرستادی " شخصی " بود ها.پس فردا نیای بگی چرا نظرم تایید نشد.سابقه داری آخه.چشمم ترسیده ازت.

موفق باشی.

سلام زنده باشی
1.جواب نظر رو دیدم
2.اینه لینک رو دیدم ولی دقیقا بازهم متوجه نشدم چجوری ممانعت شده
3.(جالبه برا من 3 شد برا شما 2) پس یعنی حزبی هستش(به اعتقاد من همه احزاب فقط در راه باهم تفاوت دارن و الا همشون همون هدف new word secular رو دارن (نظام دینی نوین جهانی معنیشه) البته بی دینی هستش)
4.لینک حزب سوسیالیست رو دیدم
5. درسته اصولا این موضوع ها دوره ای هستش تا ببینن کدوم حزب به مزاجشون سازگارتره
6. یعنی ما اینقدرا نامردیم!! دمت گرم!!(چرا پاکش کردی)شوخی کردم!!
آقا تو مطالب دیگه هم نظر بذار متعادل بشه به یه سمت سنگین نشه!!
شما هم موفق باشی

سالار چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 00:52 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام.

2_ در این صورت کاری از دست ما ساخته نیست .فقط میتونم بگم که توسط ارسال نامه به آقای کروبی که اون زمان رییس مجلس بودن و پایبندی به خاص مقام رهبری داشتن جلوی تصویب قانون گرفته شده.

3-ببین عزیز،شما یک چیزو راجع احزاب در تمامی جهان متوجه نشدی.حزب کمونیست درسته که مخالف سرمایه داریه اما نمیتونه که بر خلاف سیاست کلی نظام مرکزی آمریکا حرکت کنه که.دقیقا همین مورد هم در ایران هم صادقه.مثلا حزب مردم سالاری که یک حزب اصلاح طلبه( جز دار و دسته ی اصلاح طلبان هست ) هم نمیتونه و نمیخواد که بر خلاف مشی سیاسی حکومت کار کنه.(هر حزبی در هر جای جهان بخواد بر خلاف مصالح حکومت فعالیت کنه به ثانیه ای نکشیده تعطیلش میکنن،البته ملاک میزان تحمل قانون هست ).این ها یک مسائل تعریف شده و پایه ای هست.چیزی که شما بهش میگید در اصول یکی هستن در فرعیات با هم فرق دارن.

ببین عزیز،من یک مطلبی رو خدمتت عرض کردم،حالا متوجه نشدی یا نخواستی متوجه بشی نمیدونم.اما دوباره میگم شاید این قضیه سکولاریسم دستت بیاد.

سکولاریسم همون طور که گفتم ترویج بی دینی نیست،جدایی نهاد دین از نهاد دولته و دولت نه به طرفداری از دین خاصی میکنه نه علیه دینی وارد میشه،تمامی ادین آزاد هستن و میتونن رسانه ی شخصی داشته باشن و تبیلغ کنن،هیچ مذهبی منع نمیشه و هیچ فردی هم به خاطر داشتن مذهب منع نمیشه ( البته بعضی کشورها این قانون رو به طور کامل اجرا نمیکنن مثلا فرانسه اما به هر حال وجود این قانون باعث میشه که مثلا در ایران فردی که بهایی هست از دانگشاه محروم نشه،از داشتن کار محروم نشه،و از بقیه مزایا).اگر دید شما یا هر کسی،نهاد دین باید با نهاد دولت در کنار هم باشن تا دین داری به حساب بیاد،میتونی این تفکرو داشته باشی اما اشتباهه.

5_ امیدوارم روزی هم بیاد که ما بتونیم ببینیم کدوم حزب با مزاجمون سازگارتره و حزب خاصی بهمون دیکته نشه.

یک نظر داده بودی جوابش رو میدم.این چند روز حالم خوب نبود.

موفق باشی

علیک السلام
1-شما اینو بزن به پای مسائلی که به طرق معمولی قابل حل نیست.(در سر فصل 110 قانون اساسی)
البته نگی که اینو از سر رد کرد چون من میدونم که برخی ها این فکر رو میکنن!! من ترجیح میدم در مقابل همون رفیقم بحث کنیم در مورد این مسائل!!(بازهم میگم اینجور مسائل نمیشه به راحتی نظر داد)
2-من اعتقادم بر این پایست که اکثریت اهداف برای احزاب بصورت کشک هستن و همه احزاب بالاخره دارای یه روح هستن در تمام دنیا برای مثال من فقط دو بار یادم میاد که اهداف اونها یه مقدار مخالف اصل امریکا بودند و اون هم نه بصورت گسترده و در آخر هم ترور شدن(اسم جان اف کندی یادمه!!که زدن پر پرش کردن!! البته که دموکرات بود)( البته در آمریکا)
من تضمین میدم شما کسی رو مخالف نظام آمریکا بدون اذیت نمیتونی ببینی که کار کرده باشه!!(همون حرفی که گفتم آزادی کشکه!!)
این هم بیوگرافی جان اف کندی از همون جایی که دوس داری!!:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%81._%DA%A9%D9%86%D8%AF%DB%8C
ما دلیل انقلابمون چی بود؟؟
دلیل این بود که اسلام رو به صورت یک کشور نمونه نمایش بدیم و نشون بدیم که اسلام میتونه اداره کشور را در دست بگیره!!
در ضمن من مخالف تایید صلاحیت برخی از افراد مخالف هستم!! چرا که چون نباید این مقدار مخالفت(مخالفت با اصل نظام) در راهکار ها نفوذ کنه مثلا من با تایید کروبی مخالف هستم ولی در اینجا چیزی عنوان میشه به عنوان مصلحت ونبود فضای انتقادی از سیاست موجب میشه که تایید صلاحیت صورت بگیره و من که میتونم در مورد قسمت دوم نظر بدم که واقعا نیاز به اون کرسی های آزادی اندیشی حس میشه تا اینکه فقط احزاب سالم(موافق با اصل اصلی نظام) بمونن و همه احزاب دیگر به ادعای من با حضور در این کرسی ها شکست میخورن چون پایه و مبنای بزرگی ندارن و به نظر من حتی در مسائل تئوری شکست میخورن و باعث میشه که هیچ حزب مخالفی نمونه!!(چون به اعتقاد من انقلاب ما کاملا برحق هستش ولی داری مشکلاتی نیز هست که خودم بهش ازعان میکنم!)
عجبا اینکه شما احساس میکنی من نخوام؟؟!!
چند روزی هست که به این موضوعات فکر میکنم ولی مطمئنن تنها دینی که برحق هستش اسلامه ولا غیر شما میخوای بگی یه نوع پلو رئالیسم دینی رو میشه پذیرفت ولی من یه همچین اعتقادی رو هیچ وقت قبول ندارم، یک دین کامل و حقیقی و بدون اشکال هستش اونم اسلام و مذهب شیعه هستش!!
و اما اینکه شما میگی رو من اصلا معتقد نیستم بهشو نه اینکه سلیقه ای باشه!!
شما میتونی بیای بحث کنیم(حضوری)!!
اما اینکه موافق این هستم که حزبی دیکته نشه و همه احزاب در فیلتر کرسی آزاد اندیشی رد بشن و مشخص بشه کدوم حق و بهتر و کدوم ناکارآمد هست!!
حزب مزاجی ن!! به نظر من یک راه بهترینه!! و اما شما اینو میزنی به پای دیکتاتور بودن من ولی من اثبات کامل برا این موضوع دارم که متاسفانه اگه بخوام بنویسم باید کل نظر رو بذارم کنار و شروع به نوشتن مقاله کنم!!(حضوری پاسخ داده میشه)
در ضمن من عقاید دکتر شریعتی رو تو شما خیلی میبینم که ازش دل خوشی ندارم!!
البته مطمئن هستم که این نظر زیاد به مزاجت خوش نمیاد چون بسیار پوس کنده و رک بودش و هیچ نوع عقیده تحمیلی نداره!!
سلامت باشی و موفق و پیروز در پناه حق

سالار پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام.

1_محمد جان،به نظر شما اصلاح قانون مطبوعات که جز حقوق نمایندگان مجلس هست و هیکس هم این حق رو نمیتونه ازشون بگیره ،جز معظلات نظام قرار میگیره که شامل بند 8 ماده 110 قانون اساسی بشه که :

حل‏ معضلات‏ نظام‏ که‏ از طرق‏ عادی‏ قابل‏ حل‏ نیست‏، از طریق‏ مجمع
تشخیص‏ مصلحت‏ نظام‏.

به شما نمیگم که این مطلب رو از سر خودت باز کردی،به شما میگم راجع به من چی فکر کردی؟گفتم ساده ام،اما دیگه شما خیلی رفتی جلو.

2_ببین عزیز،ظاهرا ما باید هر مطلبی رو تعریف کنیم بعد سرش بحث کنیم.بله بنده هم با شما موافقم که آزادی مطلق یعنی کشک.هیچ جای جهان آزادی مطلق وجود نداره همه در حدود قانون آزاد هستن.منتهی آزادی کشورهای غربی و آمریکایی کجا و آزادی ما کجا؟همون طور که گفتم آزادی بیان داریم اما آزادی پس از بیان نداریم.شما میگی جان اف کندی رو کشتن.درست؟مگه سعی نکردن سعید حجاریان رو بکشن؟مگه سعید امامی رو نکشتن که البته گفته شد با داروی نظافت خودشو کشته اما همه میدونن که از زندانی ها ،انگشتر،کمربند،موبایل و حتی ملافه رو میگیرن تا مبادا دست به خودکشی بزنه،اون وقت یک زندان سیاسی بتونه خودشو بکشه جای تعجب نداره؟

بله انقلاب ما یکی از پاک ترین و متعالی ترین انقلاب ها بود ولی خوب الان به عینه میبینیم که انتظارات ما نه در بعد اقتصادی بر آورده نشد بلکه در بعد دینی و معنوی هم عقب رفتیم.

شما راجع به کرسی های آزاد اندیشی صحبت کردید.این خواسته ی رهبر فکر میکنم بر گرده به سال 84.آقایان مسئول چرا بعد از گذشت 7 سال اقدام به تاسیسش نکردن؟قرار بود این طرح در دانشگاه ها انجام بشه و نیاز به یک تشکیلات دولتی نیست که دولتی ها بخوان ازش فرار کنن.نخبه های ما که ماشا الله به همه چیز معترض هستن و همیشه راه حل داشتن چرا نتونستن بدیهی ترین قسمت کار که راه اندازی کرسی آزاد اندیشی باشه رو انجام بدن؟به عنوان سوال میپرسم:نکنه آزادی برای این کار هم وجود نداره؟

محمد جان،راجع به شکست احزاب مخالف حکومت ، مطلبی بیان نکن که فقط یک سخنرانی از آقای محسن تاج زاده برات میارم که تازه آقای تاج زاده موافق حکومت هست ،ببینی تو زندان با بازپرسش چه چیزایی رد و بدل کردن.پس حساب کن مثلا اگر تئوریسین های تکنوکرات وارد بحث بشن که اونوقت شکست سنگین و تمام عیاری خواهیم خورد.(البته شما با دفاعت تیر خلاصی بر بحث ما زدی که سالار بحث بیشتر نکن ولی خوب ... )


3_ محمد جان،بحث من اصلا سر اسلام نیست.من خودم مسلمانم.ببین من و شما و تعدادی هستیم که معتقدیم اسلام دین برتره،تعدادی هم هستن که معتقدن مسیحیت دین برتره،تعداد دیگری میگن یهودیت دین برتره.تعداد دیگری میگن شیطان گرایی دین برتره.آیا چون قدرت دست ما مسلمانان هست باید حقوق ادیان دیگر رو ازشون بگیریم؟فکر کن اوضاع بر عکس بود و قدرت دست یهودیان بود،آیا این درست بود که اونا حقوق مسلمانان رو رعایت نکنن؟

ببین عزیز والا من پلورالیسم دینی یا تکثر گرایی دینی رو یک ملقمه ای بیش ندیدم اما معتقدم که هر کسی دین خودش رو که مایله داشته باشه و هیچ دین و مذهبی و طرفداران اون مذهب ،حقوق مذاهب دیگر رو نقض نکنن.مثلا اگر اسلام میتونه شبکه ای در صدا و سیما داشته باشه به اسم شبکه قران چرا مسیحیت و یهودیت نتونن داشته باشن؟اگر من و شما معتقدیم اسلام دین برتر هست که حقیقتا هست باید بتونه از خودش دفاع کنه و از طریق نظری و بحثی بتونه پیروان خودش رو گسترش بده نه با استفاده از نقض حقوق بقیه ادیان.اگر اشتباه میگم شما صحیحش رو بفرما.در ضمن من هیچ بحثی از پلورالیسم نکردم و خواهشا حرف دهن من نگذار که من موافق تکثر گرایی هستم. . خوب اینم از این.

4_ برای بحث با شخص شما کاملا آماده ام و در خدمت.دروغ چرا؟من اول باید خودت رو بشناسم تا بتونم بعدش با دوستت صحبت کنم.فکر کنم بهم حق بدی که کسی رو که هیچ شناختی ازش ندارم و جز طبقه روحانی مسلمان هست زوده با ایشون بحث کنیم.درکم میکنی که؟

والا آزاد اندیشی فیلتر نداره،در آزاد اندیشی همه آزاد می اندیشن چون اصولا اندیشه فیلتر نداره و شما نمیتونی اندیشه رو جلوشو بگیری.البته نه اینکه نتونی،میتونی ولی خوب این قسمت فعلا به ما مربوط نمیشه.حالا گیریم که مثلا به فرض حزب من و شما در همون فیلتر آزاد اندیشی فیلتر شد و حزب شما موفق شد مهر تایید خورشید نشان رو بگیره ( گاهی شوخی برای رفع خستگی مناسبه.شوخی من رو با جسارت اشتباه نگیری ) ،حالا به فرض که من بتونم با اینکه از نظر شما ناحقم مثلا 2 ملیون طرفدار جمع کنم،چرا نباید اجازه فعالیت داشته باشم؟مگر شما میتونی این 2 ملیون رو نادیده بگیری؟همون طور که شما طرفدار داری من هم طرفدار دارم خوب.

فرمودی حضوری پاسخ داده میشود:در خدمتیم آقا،در خدمتیم.

والا خوشحالم که نظریات من به دکتر شریعتی نزدیکه و این مطلب رو شما فهمیدید اما باید بگم که شما آزادید که نه تنها از دکتر شریعتی دل خوشی نداشته باشید حتی میتونید از کل جهان دل خوشی نداشته باشید.

نه اشتباه فکر کردی،من ناراحت نمیشم.چون توش اهانتی انجام نشده و در راستای آزادی بوده.

راستی بعضی جاها واقعا وارد مصادیق شدم که امیدوارم دلیلی نشه که نظرم مسدود بشه و باز هم شرایطی فراهم باشه که بتونم در خدمت باشیم.

موفق باشی دوست گرامی.

علیک سلام
این موضوع رو فعلا پاسخ نمیدم تا بعد کنکور که وقت کنم البته تضمین میدم مطلبی در موردش بذارم حتما
امیدوارم ناراحت نشده باشی داش سالار
برام دعا کن
یاحق،یاعلی

سالار جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:10 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام عزیز.

اصلا ناراحت نشدم که خوشحال هم شدم که سعی میکنی کنکور و دانشگاه و در راس اونها " آینده ات " رو جدی بگیری.بهت قول میدم که اگر رفتی داشنگاه مثل همه ی دانشجویان آنچنان وارد فضای سیاسی بشی که دیگه نتونی ازش جدا بشی.علت این که اکثر دانشجویان ما وارد فضای سیاسی میشن رو هم بعدا برات توضیح میدم.

خلاصه الان دور دور درس و تحصیل و آینده است.فعلا به قول ما که پاستوریزه نیستیم ( ) :گور بابای همه چیز.

بازم به شدت تاکید میکنم که آینده ات از هر چیزی مهم تره.

موفق باشی.

سلام علیک
سلامت باشی ایشالله برا تغییر دانشگاه میریم!!
آینده مهم و ابدیتم مهم تر!!
شما هم موفق باشی
(اینو از کافی نت دادم حالا نگی زد زیر قولش!!)
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد